Vad roligt att du hittade hit!

Hjärtligt välkomna till min nya historiska och fakta blogg, gamla som nya läsare! (så formel jag låter, haha! anyway..)

 

Den 8 augusti 2012, skapade jag min första (och enda) historiska och fakta blogg (fram tills nu..), för jag är en tjej som älskar historia. Mellan mitten av 2013 och fram tills nu, den 8 december 2014 (9 dec, egenligen men skit det), har jag inte skrivit många inlägg. Mitt sista var den 5 augusti 2014, men då hade jag knappt skrivit inlägg på flera månader..

 

Jag har nu bestämt mig, nu när allt annat bakom är passerat och jag känner mig stark och orken att ta tag i saker, har kommit tillbaka så kommer jag börja skriva blogg igen, i den här bloggen. Här kommer i varje inlägg komma om några historiska händelser upp, skriva av mina egna ord. Så som jag började med min förra blogg. Men nu har jag bestämt mig för att även lägga till lite så där smått och gott om mig själv. Inte för privat, det kommer jag aldrig vilja göra eller göra, om jag ska bli lite formel av mig, haha!

 

Gamla inlägg från förra bloggen kommer dyka upp här i början, men jag kommer skriva dem av mina egna ord.

 

Vem är då jag? För de gamla och nya läsare som jag vet inte har träffat mig, kommer inte träffa mig eller ens vet vem jag är. För jag såg idag att jag fortfarande har läsare varje dag i bloggen. Hur kommer det säg? Även om jag kommer utesluta mycket av mitt privata liv, vill jag ändå nu dela med mig om vem jag är. Då jag i förra bloggen ville vara lite anonym om vem jag var och är. Mitt namn är Zabina, är 21 år gammal och jag bor inte i Sverige!!! (Tyskland!). Min passion är att skriva om allt möjligt i princip och även läsa. Min kollektion av böcker blir större för varje dag (numera månad, men efter nyår kommer det bli dagar igen som för några månader sedan!), och jag kan inte sluta läsa. Gammalt som nytt. Jag kommer dock inte använda mig av mitt namn i bloggen, utan zachs för mitt hela namn. Anyway, för att inte komma ifrån "the point", jag kommer öppna upp bloggen igen och det största ämnet kommer vara om historia. Om olika händesler som hänt under vår tid på jorden och jag vill inte vara den tjejen som skriver om smink och kläder (även om jag såklart älskar det också! *host*, mer gillar bara..), utan om min passion om historia och böcker.

 

Jag måste säga, att jag har alltid älskat att skriva och det kommer aldrig försvinna, men efter haft upp och ner gångar och så många nya saker som händer omkring, så fick jag för mig i början av augusti att sluta skriva helt. Jag är den tjejen som drömmer om att se mina böcker en dag stå där i alla möjliga bokaffärer. Och ja, jag har inte slutat skriva mina böcker de kommer bara inte komma ut snart, utan när jag är färdig med mitt jobben jag har nu, och sedan plugget som börjar nästa år och slutar fyra år efter, då kommer alla ut. Och jag har räknat ut att det ligger över tiotal, för jag hittade för ett par dagar sedan tre ofärdiga, påbörjade böcker som jag började skriva strax efter jag fick min dator i början av 2012. Den fungerar lika bra nu som då, och jag älskar den, för att den aldrig blir seg eller är hemsk! (- Macbook!) :D

 

Okay. Nu är inlägget så pass långt att jag tänker publicera den, även om nästan allt inte var sammanhängade det minsta. Nästa inlägg kommer vara väldigt likt det första inlägget jag gjorde den 8 augusti 2012 från förra bloggen. Och för att få tillgång till den gamla bloggen igen, måste ni få ett lösenord av mig. Min hotmail-adress för bloggen är fortfarande: [email protected] ;)

 

Hörs igen i nästa inlägg, 

zachs.

Allmänt | |
Upp